mandag den 9. oktober 2017

Den perfekte gave til en bogelsker: Book Seat

Dette indlæg er skrevet i samarbejde med Bog&idé, som var så søde at sende mig et Book Seat, da jeg lå syg, og indlægget må derfor betragtes som reklame.

Jeg fik tilsendt mit Book Seat af Bog&idé, som var så søde at sponsorere en sygdomsramt anmelder. Du kan købe dit eget Book Seat lige her til DKK 349,-.

Man behøver næppe have ligget syg for at genkende det dilemma, der opstår, når trangen til at læse videre konflikter med behovet for at give krampende skuldre og arme en pause. Alligevel var det sygdom, der gjorde mig desperat efter at finde en løsning på problemet.

Jeg for nylig haft en sengeliggende periode, hvorunder jeg også var ret læseudfordret. I første omgang var mine migræneanfald så voldsomme, at jeg ikke kunne læse, og da de så småt forbedredes havde jeg både hold i nakken og stivhed i skuldre og ryg, og for at det ikke skulle være nok, så havde en stakkels nyuddannet læge ramt en nerve i mit håndled, da han skulle forsøge sig med en blodprøve, og det gjorde, at jeg ikke kunne holde noget, der vejede mere end få gram. I kan helt sikkert forestille jer desperationen, for nu var migrænen endelig væk, men hvordan skulle jeg kunne læse uden brug af hænder og skuldre?! Hjælpen kom som kaldet, da Bog&Idé indvilligede i at sende mig et Book Seat, og jeg lyver ikke, når jeg siger, at det er den bedste læseven, jeg nogensinde har haft (ja, den overgår kaffen - sagde jeg virkelig det?! 😱).

Book Seats kommer i flere forskellige farver, den jeg har er skifergrå, men jeg er også ret vild med den olivengrønne. De er alle betrukket med et blødt velourlignende materiale og bund og ryg kan formes, som man ønsker ved hjælp af kuglefyldet (det fyld, vi kender fra sækkepuder). Den holder bogen ved hjælp af en gennemsigtig skinne, som justeres med en elastiklukning, der gør, at den både kan holde den lille lette digtsamling og også den tykkeste roman. Bagpå er den en lille lomme, som lukkes med velcro, og den er perfekt til en lille snack, en blyant og post-its, så boganmelderen er klar til at notere. 😉


Hvis ikke jeg havde været så heldig at få min foræret, så er jeg ikke i tvivl om, hvad der stod øverst på min ønskeliste til jul i år. Den er en gave til trætte skuldre og krampende håndled, og den kan købes lige her

Skal du have anskaffet dig et Book Seat?

2 kommentarer:

  1. Det er sgu ret smart ... tænker den også er brugbar, hvis man gerne vil spise samtidig ... eller strikke ... eller har et barn på armen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis, den er simpelthen genial! Jeg bruger den hver gang, jeg læser nu. Vi er for nylig blevet hundeejere til en lille trold, som har været vant til at være tæt på sin ejer hele tiden, så hvis jeg kan læse med en hund på armen, tænker jeg også, at man kan med et barn på armen. ;)

      Slet